Pardus Türkiye'nin İşletim Sistemi


PARDUS üniversiteli Türk yazılımcılar tarafından düzenlenen ve sonrasında yayınlanan ilk ve tek işletim sistemidir. PARDUS Bakanlık tarafından Türkiye Cumhuriyeti'nin resmi işletim sistemi olarak seçilmiştir ve bu sebepten dolayı birçok resmi devlet kurumunda Windows yerine Pardus kullanılmaktadır. Çok kolay bir kullan arayüzüne sahip olan PARDUS açık kaynaklı bir Linux yazılımıdır. Açık kaynaklı olduğı için PHP bilen bir kişi işletim sistemi üzerinde oynayabilir, ayarlamalar yapabilir ve hatta kendini çok geliştirirse kendi işletim sistemini bile oluşturabilir. Pardus sisteminde Linux üzerinde çalışan bütün program ve dosyalar sorunsuz çalışmaktadır. Ayrıca Pardus için özel olarak yazılmış ofis programı olarak Libre Ofis yazılımını kullanabilirsiniz. Bu Libre Ofis nedir derseniz içinde birden fazla eklenti olan bir ofis programıdır. İçinde bulunan birkaç eklentiden bahsedicek olursak hesap tablosu, Kelime işlemci, sunum, çizim, veri tabanı ve modülü örnek verebiliriz.

Pardusu internet tarayıcınız üzerinden indirin ;


Pardusu torrent üzerinden indirin ;













Pardus Türkiye'nin İşletim Sistemi Pardus Türkiye'nin İşletim Sistemi Reviewed by Literatür Adası on 08:49 Rating: 5

1 yorum:

Blogger tarafından desteklenmektedir.